Zmarta gör stor reklamkampanj och får nytt utseende
Nordens bredaste jämförelsetjänst – Zmarta – har gjort en komplett rebranding och skapat ett helt nytt kommunikationskoncept: I en värld av dåliga råd, är vi på din sida. Konceptet bygger på insikter från en omfattande varumärkesundersökning bland 15 000 personer. Bakom undersökningen står NoA Consulting vars arbete ligger till grund för Zmartas nya varumärkesposition.
– Zmarta är redan ett väletablerat varumärke. Nu vill vi också visa på bredden i vårt erbjudande där du kan jämföra det mesta, från bolån till bilförsäkringar och elavtal. Vi vill också att människor ska dela vår upplevelse av Zmarta som den trygga och pålitliga jämförelsetjänsten, säger Anna Wirén, marknadschef på Zmarta.
Tillsammans med Brand Union har Zmarta även skapat en ny visuell identitet som bygger på samma undersökning. Det innebär bland annat att hemsidan har fått ett helt nytt utseende och att varumärkena Zmarta och Elskling fått uppdaterade logotyper, färger och illustrationer. Kommunikationskonceptet kommer tillsammans med den nya visuella identiteten att genomsyra hela Zmarta på samtliga tre nordiska marknader.
Den 24 maj sker lanseringen när Zmarta sjösätter den digitala varumärkeskampanjen med nyproducerade reklamfilmer som gjorts i samarbete med reklambyrån Ingo. Kampanjen kommer att synas i både Sverige och Finland där de främsta marknadsföringskanalerna är sociala medier med Youtube, Facebook och Instagram i spetsen.
– Vår varumärkesundersökning har gett oss en otrolig insikt i vilken kraft och styrka som finns i våra varumärken. Efter över ett års dedikerat arbete kan vi nu äntligen nyttja den kraften på bästa sätt och presentera resultatet för omvärlden. Det här är en milstolpe för Zmarta, säger marknadschefen Anna Wirén.
Här kan du titta på de nya reklamfilmerna:
I en värld av dåliga råd, är vi på din sida - 1
I en värld av dåliga råd, är vi på din sida - 2